Tuesday, December 27, 2016

5 Kelebihan Homestay Berbanding Hotel

Apabila anda bermusafir atau melawati sesuatu tempat, pernahkah anda terfikir untuk tinggal homestay berbanding hotel? Walaupun tidak dinafikan ada yang menginginkan keselesaan yang ditawarkan oleh hotel yang mempunyai cawangan di serata tempat. Namun, tinggal di homestay bukan sahaja memberikan kelainan, bahkan khidmat pelanggan yang lebih khas berbanding di hotel.
Berikut merupakan lima (5) kelebihan homestay berbanding hotel. Go homestay, skip the hotel!

1. Unik

Berbanding hotel, homestay akan dihias mengikut personality pemiliknya. Ataupun sumber inspirasi. Setiap bilik boleh dihias sekreatif mungkin. Jadi, anda akan merasakan seperti rumah kedua anda.

2. Jimat

Apabila anda tinggal di homestay, kos anda boleh dikurangkan sebanyak lebih dari 60% kerana satu bilik untuk dua orang puratanya berharga RM250 manakala homestay membolehkan anda menginap untuk seluruh keluarga – 3 bilik.
Ada sesetengah homestay, mereka akan charge dengan harga yang amat rendah kerana mereka suka menerima tetamu dan bukan mementingkan pulangan yang besar.

3. Persekitaran yang tenang dan cantik

Kebanyakan tempat di mana terletaknya homestay merupakan tempat tarikan pelancong mahupun hampir dengan pelabuhan atau institusi pendidikan seperti universiti dan sekolah berasrama.Seperti yang kami katakan, homestay menjanjikan suasana yang lebih tenang kerana ia seperti rumah kedua anda.

4. Khidmat Pelanggan

Selalunya, pemilik homestay akan melakukan aktiviti seperti membersihkan rumah, menyediakan sarapan bahkan membantu mengangkat beg anda. Secara tidak lansung, anda boleh menjalin silaturrahim sesama pemilik homestay.

5. Kisah tersendiri

Ada banyak sebab sesebuah homestay diwujudkan. Ada yang mengambil peluang yang tersedia. Seperti kami, kami ingin mengabadikan pengalaman, inspirasi yang kami perolehi. Selain itu, ia merupakan cara untuk kami sebuah keluarga menceritakan sejarah kami dan berkongsi pengalaman dengan anda.
Baitul Husna Homestay Melaka merupakan homestay yang terletak di Bandar Melaka. Kami terletak di tengah-tengah bandar Melaka dan memiliki 4 bilik dilengakapi dengan penghawa dingin, TV, mesin basuh, peti ais dan peralatan membakar BBQ.

No comments:

Post a Comment